Disclaimer: This Project Funded by the European Union. Views And Opinions Expressed Are However Those of the Author(S) Only and Do Not Necessarily Reflect Those of the European Union or The European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither The European Union nor EACEA Can Be Held Responsible for Them.

نظرة شاملة

الهدف العام من ورشة نقل المعرفة 

بعد الانتهاء من هذه الورشة سوف يتم تحقيق المخرجات التالية :
الفئة المستهدفة

أعضاء الهيئة التدريسية من الجامعات والكليات الشريكة في المشروع

مخطط سير عمل ورشة عمل نقل المعرفة

تلعب رياض الأطفال والحضانات الحديثة دورا حيويا في تنمية مهارات الأطفال في سنواتهم الأولى فهي ليست مجرد أماكن للرعاية بل تمثل بيئات تعليمية متكاملة محفزة وداعمة تساعد الأطفال على اكتشاف مهاراتهم وتطويرها من خلال اللعب والتفاعل مع الأقران التفاعلية الموجهة والبيئة الآمنة.

متابعة المادة العلمية

مقدم العرض: 

  •  

الإشراف التربوي عملية فنية، شورية، قيادية، إنسانية، شاملة، غايتها تقويم وتطوير العملية التعليمية والتربوية بكافة محاورها.
هو العملية التي يتم فيها تقويم وتطوير العملية التعليمية ومتابعة تنفيذ كل ما يتعلق بها ،لتحقيق الأهداف التربوية.

متابعة المادة العلمية

مقدم العرض :

  • أ.نجاح حرب
  • أ.إسماعيل الأفندي

التدريب عبر الإنترنت هو نوع من أنواع التعليم أو التدريب الذي يتم عبر الإنترنت بدلاً من الحضور الفعلي في الفصول الدراسية.


متابعة المادة العلمية

مقدم العرض :

  •           د. أياد أبو بكر  

                            جامعة القدس المفتوحة

الموضوعات التي سوف يتم تناولها في هذه الورشة:

  • تطور تكنلوجيا التعليم الرقمي للصغار.
  • التطبيقات التعليمية للصغار.
  • أهم معايير التطبيقات التعليمية.
  • المشهد العام لسوق التطبيقات التعليمية

متابعة المادة العلمية

مقدم العرض :

  •  اعداد المهندس عبد المحسن القواسمي
    • كلية الأمة الجامعية – القدس –2024م
  • تأليف البروفيسور د.باباداكيس ستاماتيوس
    • جامعة كريت
مصادر التعلم المساندة
Abstract Underlying the recent focus on embodied and interactive aspects of social understanding are several intuitions about what roles the body, interaction processes, and interpersonal experience play. In this paper, we introduce a systematic, hands-on method for investigating the experience of interacting and its role in intersubjectivity.
View The Presentation
Authors:
Hanne De Jaegher & Barbara Pieper & Daniel Clénin3 & Thomas Fuchs
Intersubjectivity is a concept central to human interaction, broadly understood as the sharing of minds. There is a rich diversity of conceptualizations of intersubjectivity, but detailed operationalization for its component processes in social interactions are scarce. We propose a novel approach to examine detailed variation in intersubjectivity in interaction.
View The Presentation
Authors :
MELISA STEVANOVIC & SONJA E. KOSKI
University of Helsinki
The neural circuits activated in a person carrying out actions, express ing emotions, and experiencing sensations are activated also, auto matically via a mirror neuron system, in the observer of those actions, emotions, and sensations.
View The Presentation
Authors: 
Vittorio Gallese & Morris N. Eagle & Paolo Migone
While traditional theories of cognition tend to conceive of mental capacities as disembodied or merely supervenient on brain states, in recent decades the insight has spread that mental processes cannot be confined to activities inside the skull alone.
View The Presentation
Authors :
Durt, Christoph, Thomas Fuchs, and Christian Tewes.
فيديو ورشة عمل نقل المعرفة